Miért nem tudok kritikát írni?

2009.12.21. 21:11 WToma

Az AnimeComment MILA20-as listájának harmadik helyzettje az Evangelion. Nem meglepő, hogy előre került, viszont érdemes elolvasni Khaos rövid bemutatóját. Valahogy úgy sikerült pont ebben megfogalmaznia a gondolatait, amit én sose tudok megcsinálni. Eljutok odáig, hogy nagyon tetszik, de ott leragadok. Az én fejemben inkább csak érzések és hangulatok kavarognak, nem tudok továbbgondolni, de talán nem is szeretnék. A "mire gondolt itt a költő"-féle marhaságoktól a hideg kiráz, belemagyarázásnak tartom, és belemagyarázni nem szeretek, nekem a világban pont elég az, ami már benne van.

Vannak persze nekem is szempontjaim: emberközeliség, zene, poénfaktor, de a döntő mégiscsak a megfoghatatlan "hangulat" lesz. Amikor írok, akkor is inkább hangulatokat akarok gyártani, vagyis inkább kis történeteket egy hangulatból kiindulva, vagy abba érkezve. A hangulat eddigi legjobb mérőjének az ürességet találtam.

Def. üresség: Mit érzel, amikor a végére érsz a kedvenc könyvednek, és félhangosan elmormogtad magadban, hogy "helyette hallgatott hát egy kis könnyűzenét"? Amikor lecsengett az utolsó hang az E-moll szimfóniából? Amikor Spike annyit mond: "Bang"? Na ez az üresség.

Az Evangelion az én listámon a második. Az első a Planetes. Egy szombat este értem a végére, és utána elaludni is alig tudtam. Vasárnap pedig egyszerűen nem tudtam semmit se csinálni, csak járkáltam a szobában, néhány percenként megnéztem a kedvenc jeleneteimet, és a zenéjét próbálgattam a gitáron. Az üresség pedig belengett mindent, és ha történetesen nem kell hétfőn reggel ZH-ra mennem, akkor valószínűleg még napokig semmi sem zökkentett volna ki ebből a lefagyott lelkiállapotból.

Megint nem sikerült pont eltalálni azt, amit le akartam írni. Ez van, inkább menjetek AnimeCommentet olvasni. Kíváncsian várjuk a MILA 2. és 1. helyezettjét.

2 komment

Címkék: kritika anime útikalauz evangelion animecomment

A bejegyzés trackback címe:

https://lazalom.blog.hu/api/trackback/id/tr291614370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Caleb.OTW · http://c-otw.blog.hu/ 2009.12.22. 13:32:47

Ismerős érzés. Engem ha betámad eme 'üresség' akkor mindig írok (hol itt, hol ott). Ugyanis ha tényleg valami ütőset látok, akkor még a pörgős hétköznapok is csak átmenetileg nyújtanak menedéket... hazamegy az ember, este bekapcsolja a gépet, és megint visszakísért ugyanaz az érzés, amit tegnap nem hagyta nyugodni.
Amikor kész a szöveg, picit felszabadultabb leszek, még akkor is, ha nem olyanra sikerült amilyennek szerettem volna (ált. sose, de ez van). Le van írva, le van zárva - kész.
Aztán pár héttel rá, amikor már nyoma sincs az egésznek, jót szórakozok magamon, miközben olvasom a saját írásaimat: "mennyire betudok csavarodni ilyen dolgokon." :)
<ego - off>
Amit ki akarok hozni ebből: még ha nagy is az üresség (ha nem is publikusan), de érdemes írni róla - akármit.
süti beállítások módosítása