Évvégi melankólia

2008.01.01. 00:00 WToma

Eljött, ugyebár, az Úr 2007. évének is az ő vége, és ilyenkor kissé mindenképpen elgondolkozik az ember, visszatekint a mögötte álló esztendőre, és felteszi magának a kérdést: mi a jó büdös franccal basztam már megint el ezt az évet?

Mert hogy hasznos dolgokat nem csináltam, az biztos. Rendben, bejártam a zegyetemre. Jó, írtam egy-két haszontalan postot ebbe a blogba. Ment általa előre a világ? Nem ment.
Ha belegondolok --  és mivel belegondoltam, most már mindegy -- kiderül, hogy 365×24×60×60 = 31536000 másodpercen keresztül (hogy egy klasszikussá vált beszédet idézzek): nem csináltam semmit. Basztam a rezet, számoltam a szemem előtt ugráló fekete karikákat.
Persze ezt fel lehet fogni úgy is (mondhatni, a pozitív gondolkodás), hogy legalább nem robbantottam fel a világot, nem öltem meg senkit, és nem szennyeztem jobban a környezetet, mint az egy átlag magyar állampolgártól elvárható.
Most jut eszembe, mondtam egy-két viccet, amire már olyan pozitív kritikát is kaptam, hogy "ez már majdnem vicces volt", meg segítettem egy-két embernek elmagyarzárni néhány apróságot. Szóval mindent összevetve, még talán egy kicsit pozitív is lehetne ez a mérleg, ha...
Ha lenne értelme egyáltalán ilyen mérlegnek. Számít ez? Nem igazán, a múlton nem lehet változtatni, a jövőre vonatkozóan meg nem nagyon tudok következtetéseket levonni, ahhoz nem volt elég fontos ez az egész. Úgyhogy inkább azt a kérdést kell föltennem: jól éreztem magamat? A válasz pedig: tudja a halál; hol igen, hol nem.

A Galaxis Útikalauzban van egy rész, amikor a csalódott, kiábrándult, bolygóját és szerelmét véglegesen elvesztett Arthur Dent elmegy a bölcsek falujába: a bölcs öregasszony lefénymásolja önéletrajzát, majd felhívja Arthur figyelmét a kielemésekre, amik az életében előforuduló fontosabb döntéseket jelzik. "És mi a tanács?" - kérdezte Arthur. "A tanács? Csináld mindenben az ellenkezőjét annak, amit én csináltam, és akkor talán nem fogod életed utolsó napjait egy ilyen koszos, büdös barlangban tölteni!"

Boldog új évet mindenkinek!

Szólj hozzá!

Címkék: évértékelés útikalauz

A bejegyzés trackback címe:

https://lazalom.blog.hu/api/trackback/id/tr24279911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása