Központ

2009.12.21. 21:32 WToma

És végre, végre, végre egyszer nem felejtem el leírni ide a napi dühöngésemet. A napi dühöngésem természetesen intellektuális jellegű, mert végülis az még mindig senkit sem érdekel, hogy micsoda kunszt vasárnap délután Szegeden egy diákbérletet megvenni.

Én a magam részéről hajlamos vagyok vesszőket elhagyni a mondatokból, ez talán összefügg azzal, hogy egész hosszú mondatokat gyártok, amiket csak én látok át. A vessző ugyanis csak az átláthatóságot segíti, most így hirtelen nem is nagyon tudok olyan esetet mondani (nyilván van), amikor elhagyása értelemzavaró. És talán ezért idegesít annyira, amikor valaki plusz vesszőket tesz olyan helyre, ahova egyáltalán nem való. Mert ez meg pont megtöri a mondat ritmusát, elrontja a "belső hansúlyozást". Például ha ebbe a mondatba, ide is rakok egy vesszőt. Naugye.

Ehhez képest viszont most itthon még mindig túrják szét a várost, terelik az 1-es villamost, a pótlóbuszon pedig minden megálló előtt bemondják az alábbi szövegek valamelyikét, amivel engem majdnem a sírásba kergetnek, mire kiérek az állomásra: "Tájékoztatjuk kedves utasainkat, hogy az 1-es villamosvonal felújítása miatt, a villamos teljes vonalán, pótlóbuszok közlekednek." A másik pedig: "Tájékoztatjuk utasainkat, hogy a pótlóbuszok, Aradi vértanúk tere - Szentháromság utca, terelőútvonatlon közlekednek".

Visszafelé inkább a 11-es busszal jöttem.

Szólj hozzá!

Címkék: nyelvtan

A bejegyzés trackback címe:

https://lazalom.blog.hu/api/trackback/id/tr801614416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása